Pievienots 18.03.2021
Guvis ievērojamus panākumus kompaktauto segmentā, kur vairākās paaudzēs pārdoti vairāk nekā 7 000 000 automobiļu, un izcīnījis virkni apbalvojumu, tai skaitā titulu Eiropas gada auto 2014 ar modeļa 308 pašreizējo paaudzi, Peugeot zīmols ar gandarījumu prezentē pilnīgi jauno Peugeot 308.
Jaunā Peugeot 308 vilinošais dizains pirmo reizi ietver zīmola jauno emblēmu. Tehnoloģiju ziņā jaunais Peugeot 308 piedāvā jaunākās paaudzes braukšanas atbalsta sistēmas, jauno Peugeot i-Cockpit® priekšējo paneli, kā arī intuitīvu, savienotu, modernu informācijas un izklaides sistēmu i-Connect® Advanced.
Būdams efektīvs un ar augstu veiktspēju pat vissīkākajās aerodinamikas detaļās, jaunais Peugeot 308 paliek uzticīgs solījumam nodrošināt iespēju izvēlēties: ir pieejams gan uzlādējams hibrīddzinējs, gan benzīna un dīzeļa iekšdedzes motori.
Peugeot i-Cockpit® ir daļa no zīmola DNS. Ar katru jauno paaudzi tas tiek papildināts un modernizēts. Jaunajā kompaktajā stūrē ir sensori, kas spēj noteikt, vai vadītāja rokas ir uz tās, kad viņš izmanto kādu no jaunajām braukšanas atbalsta sistēmām.
Centrālās konsoles arka ir papildināta ar atsevišķu viedtālruņa bezvadu uzlādes virsmu. Pārējā konsoles daļa attiecīgi ir atvēlēta tikai un vienīgi ērtībām un sīkumu novietnēm, jo ietver divus liela diametra glāžu turētājus, divas USB C ligzdas (viedierīces lādēšanai un viedierīces lādēšanai/datu pārraidei), kā arī novietnes ar līdz pat 34 litru kopējo tilpumu un roku balstu.
Jaunajā modelī uzstādītā multimediju sistēma ar ekrānu replicēšanas funkciju tagad darbojas bezvadu režīmā, turklāt ar Bluetooth savienojumu tai vienlaicīgi var pievienot divus viedtālruņus.
Centrālais 10 collu augstas izšķirtspējas ekrāns ir pilnībā un vienkārši pielāgojams katra lietotāja vajadzībām. Tas atbalsta vairāklogu režīmu, ietver dažādus logrīkus un īsceļus, ir ārkārtīgi viegli lietojams un tam piemīt planšetdatoriem raksturīgais reakcijas ātrums.
Pilnībā dabiska balss atpazīšanas komanda “OK, Peugeot” var tikt lietota, lai ikdienā uzrunātu automobili un paaugstinātu drošību vai uzlabotu lietošanas ērtumu, jo tā ir ātrākais ceļš pie visu veidu funkcijām multimediju sistēmā.
Jaunākās paaudzes braukšanas atbalsta sistēmas ir būtiska daļa no jaunajā 308 izmantotajām tehnoloģijām. Par platu soli tuvāk pusautonomajai braukšanai uzskatāma Drive Assist 2.0 pakotne (būs pieejama šā gada beigās), kas ietver adaptīvo kruīza kontroli ar Stop & Go funkciju (kombinācijā ar EAT8 automātisko pārnesumkārbu) un joslas saglabāšanas sistēmu, kā arī trīs jaunas funkcijas, kas noderēs uz ceļiem ar atdalītām brauktuvēm.
Tas nozīmē, ka jaunajā 308 sastopama adaptīvā kruīza kontrole ar Stop&Go funkciju (kombinācijā ar automātisko EAT8 pārnesumkārbu) un regulējamiem vēlamās distances iestatījumiem, adaptīvā kruīza kontrole ar 30 km/h funkciju kombinācijā ar manuālo pārnesumkārbu un regulējamiem vēlamās distances iestatījumiem, automātiskā ārkārtas bremzēšanas sistēma, kas atpazīst gājējus un velobraucējus kā dienā, tā arī diennakts tumšajā laikā ātruma diapazonā no 7 km/h līdz 140 km/h (atkarībā no versijas) un brīdina par iespējamo sadursmi.
Papildus tam jaunā Peugeot 308 aprīkojums ietver sistēmu, kas brīdina par neapzinātu joslas atdalošās līnijas vai ceļa malas šķērsošanu un pastāvīgi koriģē kustības trajektoriju, vadītāja modrības kontroles sistēmu, kas ar stūres mikrokustību analīzi garos ceļojumos un pie ātruma virs 65 km/h pārbauda vadītāja uzmanību, automātisko tālo gaismu pārslēgšanas sistēmu, kā arī paplašinātu ceļa zīmju atpazīšanas sistēmu (STOP, vienvirziena ceļš, apdzīt aizliegts, apdzīšanas aizlieguma beigas u.c. zīmes).
Jaunā Peugeot 308 priekšējos lukturos izmantotas LED tehnoloģijas jau no pirmā aprīkojuma līmeņa. GT/GT Pack aprīkojuma līmeņos modelim ir Peugeot Matrix LED tehnoloģiju priekšējie lukturi, kas efektivitāti un drošību ikdienā paaugstina vēl vairāk.
Priekšējiem sēdekļiem ir piešķirts AGR (Aktion für Gesunder Rücken) zīmogs, kas norāda uz teicamu ergonomiku un plašām regulēšanas iespējām. Savukārt pagarinātā riteņu bāze (+55 mm) vistiešākajā veidā paaugstina komfortu otrajā sēdekļu rindā, jo vietas pasažieru kājām ir vēl vairāk. Bagāžas nodalījuma tilpums ir 412 litri, un vēl vairākas novietnes ar 28 litru tilpumu atrodas zem grīdas pārklāja. Nolokot aizmugurējo sēdekļu atzveltnes, maksimālais telpas tilpums ir 1323 litri. Jaunais Peugeot 308 ir aprīkots ar gaisa kvalitātes sistēmu AQS (Air Quality System), kura nepārtraukti monitorē automašīnas salonā ieplūstošā gaisa kvalitāti un vajadzības gadījumā var automātiski ieslēgt gaisa recirkulāciju. Jaunajam Peugeot 308 ir unikāla Focal® Premium Hi-Fi sistēma ar 10 skaļruņiem. Tā ir vairāk nekā trīs gadus ilgas Peugeot un franču audio jomas speciālista Focal sadarbības rezultāts. |
Bez uzlādējamajiem hibrīddzinējiem jaunam Peugeot 308 ir pieejami arī dažādi iekšdedzes dzinēji, kuru izmešu apjoms atbilst jaunākajiem Euro 6 normatīviem (atbilstoši WLTP protokolam).
Versijām PureTech 110 un PureTech 130 ir 3 cilindru benzīna turbomotors ar 1,2 litru darba tilpumu. PureTech 110 ir kombinējams tikai ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu, savukārt PureTech 130 pēc izvēles pieejama gan sešpakāpju manuālā, gan astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba. 4 cilindru dīzeļdzinējs ar 1,5 litru darba tilpumu versijā BlueHdi 130 ir pieejams gan ar sešpakāpju manuālo, gan astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu.
Visi motori neatkarīgi no degvielas veida un pārnesumkārbas standartā ir aprīkoti ar Start&Stop sistēmu.
Automobilis tiks ražots Francija, bet tirdzniecībā Baltijas valstīs nonāks rudenī.